tools-facebook-advertentie

2 handige tools bij Facebook Advertising.

De illusie van het bereik van Facebook volgers.

Wist je dat anno 2021 je bereik op Facebook onder de 1% is gekomen?

Dit betekent dus dat als je een bericht post je organische bereik in de buurt van 1 blijft. Facebook is zich in de loop van de jaren steeds meer gaan ontwikkelen als een dagblad of tijdschrift.
Wil je eigen inhoud onder de aandacht brengen van een breed aantal Facebookers, dan zul je moeten betalen. Op zich niet zo’n vreemd uitgangspunt, alleen realiseren zich veel ondernemers dat niet die dagelijks zich vele uren op Facebook druk maken om content te maken voor Facebook.

 

 

Het alternatief: advertenties maken

Facebook is met 10 miljoen gebruikers nog steeds een uitermate interessant platform om je doelgroep te bereiken met advertenties. Voor die ondernemers die zelf hun Facebookcampagnes beheren en advertentieteksten maken, bij deze twee teksttools in de spotlight.

Als je je advertentietekst plaatst in Advertentiebeheer valt het op dat je geen mogelijkheid hebt om je tekst op te maken. Je kan geen woorden vet maken of onderstrepen. Maar wat je wel kan doen is pasten (plakken) in het tekstvak van de advertentie. Hiermee ben je toch in staat je advertentie op te maken.

Twee tools die je hierbij goed kan gebruiken

 

  1. Emojipedia

    Dé referentiesite voor emoji’s. Sinds de komst van smartphones en digitale berichten hebben emoji’s de wereld veroverd. In het tekstvak van de Facebook advertentie spelen emoji’s een doorslaggeverde rol. Uit testen blijkt dat advertenties met emoji’s een tot 15% betere ROI hebben.Website: https://emojipedia.org/ Let wel op bij het gebruik van emoji’s. De perzik en aubergine mogen op de platformen niet meer gebruikt worden om expliciet naar seks te verwijzen. Emoji als de aubergine, de perzik en waterdruppels staan er op social media om bekend dat ze vaak naar heel iets anders verwijzen.
    Lees ook hoe op Tiktok de emoji’s gebruikt worden.Zoek op Emojipedia de door jouw gewenste emoji’s en plak ze in de teksteditor van je Facebookpagina.
  1. Yaytekst

    Yaytekst is ook een tool waarmee je de opmaakbeperking van je Facebook advertentie kan opheffen.
    Met YayText pas je de stijl van jouw teksten aan voor social platformen als Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, etc. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is jouw tekst te kopiëren en te plakken.Website: https://yaytext.com/ Plaats je tekst in het tekstvak van Yaytekst en maak je tekst op. Alles kan. Van vet, cursief, doorstrepen, enzovoorts. Met copy/paste plaats je het resultaat in je Facebook advertentie.

Vind je het toch lastig? Zoek je hulp bij Facebook advertising? We helpen je graag.

Vragen of hulp nodig? Gebruik onze Digitale helpdesk

support seo amsterdam

Jan Atsma

Andere berichten

Reageer

Name

Website

Reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

In voor digitale voorkennis, WordPress tips en meer?

In voor digitale voorkennis, WordPress tips en meer?

Kom dan bij de club en schrijf je in!

 

Met succes ingeschreven!