Scroll Top

Zelf jouw website beter maken

Jouw website tijdens de Coronacrisis

Door de actuele ontwikkelingen rondom het coronavirus en de maatregelen van het kabinet om ons te beschermen, ziet het leven er voor ons allemaal heel anders uit. Dat brengt onzekerheden met zich mee Het opnieuw instellen van een dagritme, en het gevoel nuttig bezig te blijven, zijn voor velen ineens belangrijke doelstellingen.  Niet ondenkbaar, dat jouw website het afgelopen jaar het stiefkindje bij het stellen van prioriteiten. Zit je nu meer dan gemiddeld thuis, en zoek je variatie in je tijdsbesteding? Kijk dan eens naar dit nuttige lijstje van tips en diagnostische klussen.

Een do-it-yourself lijstje

Jouw website staat in een dynamische omgeving, die internet heet. Hoe meer je je eigen website onderdeel kan doen laten uitmaken van die dynamiek, des te meer zal je rendement toenemen.
Je kan beste zelf veel doen, om de kwaliteit van je website en het imago van je domeinnaam te verbeteren. We hebben een aantal zaken (taken) voor je op een rij gezet.

  1. De betrouwbaarheid van je mailadres (waar je domeinnaam in voorkomt), staat indirect in verband met de populariteit van je domeinnaam. Check eens de spamgevoeligheid (spammyness) van je e-mail. Komt deze op zwarte lijsten voor? Deel eventueel met ons je rapportcijfer.

    ► website:  https://www.mail-tester.com/
    → Moeilijkheidsgraad: eenvoudig
  2.  Het aantal bezoekers op je website wordt voornamelijk bepaald door de positie die je website in Google inneemt?
    Hoe zit het met voor jouw belangrijke keywords? Waar word jij op gevonden?
    Check deze posities op

    ► website:  https://www.serprobot.com/serp-check.php
    → Moeilijkheidsgraad: eenvoudig
  3. Loop al je webformulieren na op je website, en test de werking door ze zelf in te vullen.
    Komt het bericht bij jouw aan? Is de succesmelding goed ingesteld. Zijn de verplichte velden goed ingesteld?

    ► website: jouw eigen website
    → Moeilijkheidsgraad: eenvoudig
  4. De laadsnelheid van je website is een belangrijke factor in de ranking in Google. Wordt jouw website automatisch ge-update, en/of voeg jij regelmatig content toe aan je website, dan is er reden voor een controle.
    Staat je Pagespeed in het rood, dan is dit reden voor aktie.

    ►website: https://gtmetrix.com/
    → Moeilijkheidsgraad: eenvoudig
  5. Je lokale zoekresultaten verbeteren, doe je onder andere door jouw bedrijfsvermelding in Google My Business te onderhouden en berichten te plaatsen. Dit ondersteunt ook een correcte weergave van jouw bedrijf in Google Maps.  Zijn jouw openingstijden verandert tijdens de coronacrisis? Pas ze aan in Google My Business.

    ► website:  https://www.google.com/intl/nl_nl/business/
    → Moeilijkheidsgraad: eenvoudig

 

Meer tips volgen

Vragen?
support@atsites.nl

 

Een opmerking achterlaten

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.