Instellingen na verhuizing naar nieuwe server

Verhuizen is soms onvermijdelijk. Een oude server wordt traag en biedt om een gegeven moment te weinig veiligheidsgaranties. De verhuizing van een account (website + e-mail) vindt in de meeste gevallen ongemerkt plaats.

E-mail ontvangen in Outlook of vergelijkbare cliënt

Als je account is verhuisd naar de nieuwe server, dan is het in een aantal gevallen nodig je instellingen even aanpassen die horen bij die nieuwe mailserver. Dit is tamelijk eenvoudig; Klik hier voor de grafische uitleg inzake de instellingen in Outlook

A. De beveiligde optie: (aanbevolen)

  Voorkeursinstellingen e-mailclients als Outlook en vergelijkbare software:

B. De basisoptie

  Je  kunt ook gebruik maken van de mailserver van je eigen server die past bij je eigen domein. Deze mailserver is niet voorzien van een SSL certificaat. Wij raden u sterk aan om gebruik te maken van onze centrale & SSL-beveiligde mailserver. POP server (inkomende): mail.uwdomein.nl SMTP server(uitgaande): mail.uwdomein.nl IMAP poort: 143 POP poort: 110 SMTP poort: 587 Gebruikersnaam: email@uwdomein.nl Wachtwoord: zoals u hebt aangegeven SSL: Uit! Authenticatie voor SMTP is vereist! Eigen inpandige server Let op: Maak je gebruik van een kantoornetwerk met een eigen inpandige server, die bijvoorbeeld met Exchange de e-mail ophaalt en verspreid in het netwerk, dan is het dus zaak om in die server bovenstaande instellingen aan te passen. Webmail Indien vanwege welke reden dan ook je clientsoftware (Outlook ea) niet funtioneert, dan is je e-mail altijd bereikbaar via de webinterface. Deze bereik je via www.jedomeinnaam.nl/webmail Support Heb je hulp of informatie nodig bij bovengenoemde aanpassen, dan kan je een supportticket aanmaken op support@atsites.nl Systeembeheer Heb je een afwijkende situatie op je werkplek, dan kan het nodig zijn om je systeembeheerder te vragen om ondersteuning. Hulp nodig? Maak een supportticket aan door een e-mail te sturen naar support@atsites.nl