image

6 tips voor onderwerpregels in jouw e-mails

Over opvallen in de massa

Dit blog besteedt aandacht aan de manier waarop je e-mails die je verzend, bijvoorbeeld met Mailchimp, het beste kan aanbieden. En met aanbieden doelen we op dat onderdeel dat het eerste in beeld komt.
Namelijk de onderwerpregel.

Een succesvolle e-mail is een e-mail die gelezen wordt. Een succesvolle e-mail begint met een onderwerpregel die de aandacht trekt en die de lezer een reden geeft om de e-mail te openen.

‘Nieuwsbrief’ is zo 2018.

We schrijven hier specifiek over e-mails. Een nieuwsbrief is ook een e-mail, maar dit begrip is te beperkt als we het gaan hebben over de toegepaste psychologie in de internetmarketing.
Eén ding is wat dat betreft zeker: Een onderwerp als ‘Nieuwsbrief oktober’ maakt minder kans op opening, dan ‘Nu 25% korting op alles’.
Ook vanwege de term ‘nieuwsbrief’ breekt dit blog gelijk een lans om de ‘nieuwsbriefschrijvers’ er op te attenderen, dat je ook je relatiebeheer kan automatiseren door gepersonaliseerde e-mails te schrijven.

Tips voor effectievere onderwerpregels

  • 1 Persoonlijke gegevens gebruiken
    Hoe meer je vastlegt, des te groter wordt je toolbox om je e-mails succesvoller samen te stellen.
    Wat niet veel mensen weten, is dat merge-tags ook in de onderwerpregel werken. Een e-mail met als onderwerp; ‘Hallo [ Edward ], deze aanbieding is voor jou’ heeft een veel grotere openingskans, dan een onderwerpregel die niet gepersonaliseerd is. Ook de merge-tag voor de woonplaats is een goede optie. “Deze aanbieding voor de bewoners van [ Zwolle ].
  • 2 Wees duidelijk over het onderwerp
    De interesse van de lezer wordt eerder gewekt met ‘Nu 50% korting op de zomercollectie” dan ” Nu korting op de zomercollectie”. Probeer in de onderwerpregel zo specifiek mogelijk te communiceren waar de inhoud van de e-mail over gaat.
  • 3 Houd het kort
    Bedenk dat de meeste mails nog worden gelezen op de mobiele telefoon. Er is daar beperkte ruimte. Laat de lezer niet hoeven nadenken, door eerst een hele zin te lezen en daarna te moeten nadenken wat de boodschap is. Dat is een gemiste kans. Gebruik het belangrijkste woord eerst. Maximaal 9 woorden is de regel.
  • 4 Gebruik geen speciale tekens
    We weten van uitroeptekens, dat deze opgenomen zijn in de regels van spamfilters. Spamfilters werken met een inventarisatiesysteem. Een regel in een zo’n systeem betreft uitroeptekens. Deze worden meer dan gemiddeld opgenomen in spamberichten. Blijf dus uit de buurt van spam. De kans is weer groter dat je e-mail onder de aandacht komt van de geadresseerde.
  • 5 Gebruik geen emojis
    Alles waardoor een onderwerpregel er gekunsteld uit ziet draagt bij aan het negeergedrag van de lezer. Wil je toch perse een emoji gebruiken, beperk dit gebruik dan tot één.
  • 6 Gebruik linkbaits
    Een gewaagde techniek en wellicht niet voor iedereen weggelegd, maar zeer de moeite van het overwegen waard. Focus hierbij op het uitzonderlijke karakter van de onderwerpregel. Alles dat opvalt is de moeite waard vermeld te worden. “Been geamputeerd” of “Het is een meisje geworden” kunnen voorvallen zijn in jouw omgeving, bij jouw klanten, die een als opstap kunnen dienen om de aandacht op jouw e-mail te focussen.

 

Wil jij ook kennis nemen van kennis en voorkennis over een breed scala van digitale zaken?

Meld je dan nu aan op onze mailinglijst.

 

support seo amsterdam

 

Hulp nodig bij het optimaliseren van jouw website of webshop? Maak vrijblijvend een supportticket aan.

Jan Atsma

Andere berichten

Reageer

Name

Website

Reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

In voor digitale voorkennis, WordPress tips en meer?

In voor digitale voorkennis, WordPress tips en meer?

Kom dan bij de club en schrijf je in!

 

Met succes ingeschreven!