8 september 2019

Als je start met een nieuw marketingkanaal, is het belangrijk te kunnen analyseren wat de performance is van jouw advertenties. In het geval van adverteren op Instagram en Facebook met Facebook Ads is het essentieel dat de Facebook-pixel goed geïmplementeerd staat. Daarnaast is het belangrijk dat er conversies gemeten worden op jouw website met Google […]

0
Door Jan Atsma
8 september 2019

Social media wordt op dit moment vooral gebruikt om content te delen, naamsbekendheid te creëren en verkeer naar de website te trekken. Maar kanalen als Facebook, Pinterest, LinkedIn en Instagram kunnen ook worden gebruikt als verkoopplatform. Dit noem je social commerce, een populair topic in e-commerce. En niet voor niets! E-commerce heeft hiermee een nieuw […]

0
Door Jan Atsma
8 september 2019

Facebook Dating is gisteren gelanceerd in onder andere de Verenigde Staten en komt begin volgend jaar ook naar Europa. Het koppelt Facebook-gebruikers aan elkaar op basis van gemeenschappelijke interesses, evenementen en groepen. Het is ook mogelijk om berichten die op Instagram worden geplaatst, rechtstreeks te integreren in het Dating-profiel op Facebook. Of om volgers van […]

0
Door Jan Atsma
8 september 2019

Steeds meer webshops zetten in op snelle levertijden. Vandaag voor 22.00u besteld, morgen in huis. Toch blijkt dat wij Nederlanders helemaal niet zo graag meer betalen voor snelle bezorging. Sterker nog, 70% van de consumenten in ons land is bereid om langer op de levering te wachten als er minder bezorgkosten worden gerekend. Uitzondering op […]

0
Door Jan Atsma
9 juni 2019
Communiceer je teksten door middel van headings Dit lijkt een uitgekauwd onderwerp, maar is het blijkbaar niet, getuige de vele blogs die er nog in het wild voorkomen, die hoofdzakelijk, of alleen maar, tussen de <p> tags worden geschreven. De praktijk leert, dat het niet de meest effectieve techniek is, om je boodschap over te [...]
0
Door Jan Atsma
9 juni 2019
Tarieven vermelden op je website, een basale informatievoorziening Bij iedere Cursus Webdesign, zal je leren, dat een website en communicatie- en informatiekanaal is. Wat je zou moeten willen als website-eigenaar is in ieder geval de bezoeker informeren over de basics van het onderwerp waar je website over gaat. Het tarief, is zo'n basaal stuk informatie. [...]
0
Door Jan Atsma
9 juni 2019
Hoe bepaal ik de bewaartermijn van persoonsgegevens? De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) schrijft geen concrete bewaartermijnen voor. Het uitgangspunt is dat u persoonsgegevens niet langer mag bewaren dan noodzakelijk. Wat noodzakelijk is hangt af van de situatie. Vandaar dat u zelf moet vaststellen wat in uw situatie passend is. Er is helaas geen formule voor [...]
0
Door Jan Atsma
16 mei 2019
11 feiten over uitgaande links in SEO teksten: zo zit het Zoekmachine optimalisatie bestaat in grote lijnen uit goede content, geoptimaliseerde website-techniek en een waardevol linkprofiel. Dit laatste omvat zowel het interne als het externe linkprofiel, zowel inkomend als uitgaand. Over die uitgaande links krijg ik regelmatig vragen. Geef je daarmee SEO-waarde van je website [...]
0
Door Jan Atsma
16 mei 2019
Vanaf 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Ook dan is het onbeperkt publiekelijk toegankelijk maken van WHOIS-gegevens in strijd met de wet. Het onbeperkt publiekelijk toegankelijk maken van WHOIS-gegevens van domeinnaamhouders door Nederlandse registries is in strijd met de huidige Nederlandse privacywetgeving. De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft dit geschreven aan [...]
0
Door Jan Atsma
mailinglijstBlijf op de hoogte

Laat je naam en mailadres achter voor nieuws, updates, aanbiedingen en tutorials