Scroll Top

Robert Cialdini, wie kent hem niet?

Robert Cialdini, de gedragsbeinvloeder

Robert Cialdini was ooit hoogleraar psychologie en marketing aan de Arizona State University en de Stanford-universiteit.
Hij kreeg vooral bekendheid door één boek Influence: The Psychology of Persuasion  uit 1984. Hiervan zijn er al meer dan drie miljoen exemplaren verkocht. Nog steeds geeft hij in tal van landen lezingen over de verschillende methodes, waarmee je anderen kunt overtuigen en beïnvloeden. Op dit terrein is hij de meest geciteerde sociaal psycholoog ter wereld.

De 7 geboden van Cialdini

Voor marketeers, webdesigners, en eigenlijk iedereen die zich bezighoudt met het maken van wervende boodschappen is Cialdini een begrip.

Waarom?
Omdat zijn principes logisch en begrijpelijk zijn voor iedereen. Je kan dus bij jezelf nagaan, of deze principes werken voor jouw product of dienst.

 

Deze principes zijn;

  • wederkerigheid
  • consistentie
  • sociale bewijskracht
  • sympathie
  • autoriteit
  • eenheid
  • schaarste.

 

Deze principes pas je onder andere toe in je landingpages, maar in beginsel in al je wervende teksten.

Vragen of hulp nodig? Gebruik onze Digitale helpdesk

Onze supportpagina

Een opmerking achterlaten

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.