sales funnel

De drang tot verkopen is de dwang tot verkopen

Als je als webshopuitbater graag je producten wil verkopen, dan is het cruciaal dat je je bezoekers bij de hand neemt. Dat je wellicht je bezoekers met zachte dwang actief gaat leiden naar het product en uiteindelijk naar de kassa.

Een salesfunnel is dus eigenlijk zachte dwang in combinatie met de kunst van het verleiden. Immers, de juiste prijs van een product is een tamelijk overtuigende eigenschap van een product, echter een overtuigende presentatie is zo niet nog belangrijker.

Wat is een sales funnel eigenlijk?

In tegenstelling tot de marketing funnel, heeft een sales funnel het directe doel tot verkopen. Indien je eenmaal de aandacht van een potentiele koper hebt voor één van je producten, is het zaak, dat je deze bij de hand neemt en samen de reis onderneemt naar de kassa.

De term ‘funnel’ betekent letterlijk vertaald ’trechter’ en wordt meestal als zodanig afgebeeld.. Een aankoopproces waarin de shopbezoeker een virtuele reis aflegt waarbij hij of zij niet anders meer kan, dan de weg aflopen naar een succesvolle aankoop.

Waarom heb je een sales funnel nodig?

Een sales funnel staat in het teken van die extra aandacht en manipulatie die je wilt toepassen in je webshop.

 

Je hebt een salesfunnel nodig omdat

 

  • je tot een betere conversie wilt komen dan dat je nu hebt
  • je concurrent wel een goed functionerende sales funnel heeft
  • je standaard webshop nog niet het ideale pad bevat die tot koop leidt.

 

 

 

 

 

beter verkopen

 

Je sales funnel bouwen met het gratis CartFlows. Sale with the flow.

De aandacht voor sales funneling is met name geschikt, voor webshops met een beperkt aantal producten, of een webshop waarin je een aantal producten die extra aandacht wilt geven. Woocommerce is een prima basis voor iedere soort webshop, maar niet goed genoeg om ieder product die optimale kans tot verkoop te geven die het verdient.

Het CartFlows is dus een plug-in waarmee je sales funnels bouwt en waarbij je nog steeds Woocommerce nodig hebt. CartFlows optimaliseert de 3 onderdelen van je webshop terwijl je Woocommerce shop intact blijft.

 

Voor het product al aanwezig in Woocommerce vervang je met CartFlows, de

 

  • productpaginga
  • de betaalpagina
  • de dank pagina

 

in één vloeiende beweging. Deze 3 nieuwe extra pagina’s van je product maak je vervolgens uitgebreid op maat, bij voorkeur met plug-in Elementor. Eenmaal geïmplementeerd in je webshop zal je ervaren dat het aankoopproces binnen je shop zoveel meet aantrekkelijker en effectiever is geworden.

 

 

 

support seo amsterdam Hulp nodig bij het optimaliseren van jouw website of webshop? Maak vrijblijvend een supportticket aan.

Jan Atsma

Andere berichten

Reageer

Name

Website

Reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

In voor digitale voorkennis, WordPress tips en meer?

In voor digitale voorkennis, WordPress tips en meer?

Kom dan bij de club en schrijf je in!

 

Met succes ingeschreven!