24 mei 2020
Wat maakt het allemaal uit. Je begrijpt me toch wel? Nou, dat is nu net de crux. Om maar eens een leenwoord uit het Latijn te gebruiken. Want wat wordt er nu eigenlijk bedoeld? Een leegte, dus een spatie in de Nederlandse taal kan een wereld van verschil maken. Neem nu eens het verschil tussen [...]
0
Door Jan Atsma
24 april 2020
Volgers als statussymbool Veel bedrijven (ook zzp-ers) maken zich dagelijks druk om met door hun geproduceerde content volgers te bereiken c.q. te behagen. Als marketeers weten we al wat langer, dat het bereik van die organische content (organisch bereik) de afgelopen jaren sterk afneemt. Want hoeveel volgers zien jouw berichten nog? Hieronder de ontluisterende grafiek [...]
0
Door Jan Atsma
16 april 2020
Mail verzenden als: Een standaard e-mail account kan je gebruiken als een online mailcliënt. Stel je hebt een Gmail adres als mijnbedrijf@gmail.com, dan kan je ook e-mail van je eigen domeinnaam laten landen in datzelfde Gmail account. Bijvoorbeeld info@mijnbedrijf.nl. → Dat doe je via instellingen - accounts - e-mail bekijken uit andere accounts. Daarnaast kent [...]
0
Door Jan Atsma
26 maart 2020
Jouw website tijdens de Coronacrisis Door de actuele ontwikkelingen rondom het coronavirus en de maatregelen van het kabinet om ons te beschermen, ziet het leven er voor ons allemaal heel anders uit. Dat brengt onzekerheden met zich mee Het opnieuw instellen van een dagritme, en het gevoel nuttig bezig te blijven, zijn voor velen ineens [...]
0
Door Jan Atsma
7 november 2019
Behaalde ranking geeft bestendige resultaten De tijd dat je met wat manipulatie van title tags topposities in Google kon bereiken liggen ver achter ons. Toch levert de energie en het budget die je stopt in SEO werkzaamheden een duurzaam resultaat op. Die claim moet je natuurlijk wel plaatsen in een algemeen perspectief. Immers, Google update [...]
0
Door Jan Atsma
18 oktober 2019
Alles bij de hand op één plek Google is, met deze plug-in, de WordPress website zeer van dienst. Immers, alle essentiële informatie van de Google diensten Google Analytics, Search Console, Page Speed en AdSens, is bij elkaar beschikbaar ín je website. Je hoeft dus niet voor al deze afzonderlijke diensten meer elders in te loggen. [...]
0
Door Jan Atsma
26 september 2019
Op het terrein van SEO is er veel verschil van inzicht tussen SEO specialisten over het plukken van laaghangend fruit. Soms gaat het met een intensiteit waardoor je zou denken dat de gevolgen van deze strategie, vergelijkbaar zijn met de gevolgen van de actie van Eva. Immers, Eva kon geen weerstand bieden aan dat laaghangende [...]
0
Door Jan Atsma
15 september 2019

Zoekmachines, sociale media en e-commercewebsites zijn allemaal in meer of mindere mate gepersonaliseerd. Niet alleen daar speelt personalisatie een belangrijke rol. Ook in de online B2B-wereld wordt personalisatie steeds breder ingezet. E-mails, marketing automation, advertenties, het maakt (in meer of mindere mate) gebruik van een vorm van personalisatie. Personalisatie is geen nieuw concept. Denk eens […]

0
Door Jan Atsma