7 november 2019
Behaalde ranking geeft bestendige resultaten De tijd dat je met wat manipulatie van title tags topposities in Google kon bereiken liggen ver achter ons. Toch levert de energie en het budget die je stopt in SEO werkzaamheden een duurzaam resultaat op. Die claim moet je natuurlijk wel plaatsen in een algemeen perspectief. Immers, Google update [...]
0
Door Jan Atsma
18 oktober 2019
Alles bij de hand op één plek Google is, met deze plug-in, de WordPress website zeer van dienst. Immers, alle essentiële informatie van de Google diensten Google Analytics, Search Console, Page Speed en AdSens, is bij elkaar beschikbaar ín je website. Je hoeft dus niet voor al deze afzonderlijke diensten meer elders in te loggen. [...]
0
Door Jan Atsma
26 september 2019
Op het terrein van SEO is er veel verschil van inzicht tussen SEO specialisten over het plukken van laaghangend fruit. Soms gaat het met een intensiteit waardoor je zou denken dat de gevolgen van deze strategie, vergelijkbaar zijn met de gevolgen van de actie van Eva. Immers, Eva kon geen weerstand bieden aan dat laaghangende [...]
0
Door Jan Atsma
15 september 2019

Zoekmachines, sociale media en e-commercewebsites zijn allemaal in meer of mindere mate gepersonaliseerd. Niet alleen daar speelt personalisatie een belangrijke rol. Ook in de online B2B-wereld wordt personalisatie steeds breder ingezet. E-mails, marketing automation, advertenties, het maakt (in meer of mindere mate) gebruik van een vorm van personalisatie. Personalisatie is geen nieuw concept. Denk eens […]

0
Door Jan Atsma
13 september 2019
Waarom móeten we eigenlijk bloggen? Daar zijn verschillende antwoorden op mogelijk. We moeten natuurlijk niets. Maar wellicht is het dé methode om jouw autoriteit te (be-)vestigen op jouw vakgebied. Maar één ding is zeker; bloggen is een duurzaam en winstgevend marketinginstrument. En op het internet, is er één voor jou onvervreemdbaar fenomeen, en dat is [...]
0
Door Jan Atsma
12 september 2019
Onkruid en Spam vergaan niet Wat is SPAM eigenlijk? → Sending People Annoying Mail? Als je de inhoud  van een spambericht leest, dan kan je je eigenlijk nauwelijks voorstellen, waarom iemand de moeite neemt, een dergelijk bericht te verzenden. Immers, niemand trapt daar toch in? Wel? Wet van de  grote getallen Toch is het zo, [...]
0
Door Jan Atsma
11 september 2019
Wat zijn push-notifications, en voor wie is het interessant? Het is een wat  minder bekende techniek om jouw publiek te informeren. Het kost wat configuratietijd, maar dan heb je ook wat. Je kent ze vast wel. Ooit heb je op ALLOW / TOESTAAN geklikt op een melding nadat je een website bezocht. Daarna ontvang je [...]
0
Door Jan Atsma
8 september 2019

Tijdens de start van je bedrijf moet er ontzettend veel gebeuren. Je website, social media, sales, strategie, marketing, communicatie… Gelukkig zijn er een aantal handige online tools die het starten als zelfstandig ondernemer een stuk makkelijker maken. Zonder flauwekul: met deze negen tools bespaar je met gemak een paar uur (en een hoop kopzorgen) per week! […]

0
Door Jan Atsma
8 september 2019

Welke erin gestampte taalregels kunnen overboord? En hoe zorg je voor meer engagement op Facebook en een geweldig (slechte) website? Met deze populairste artikelen van augustus ben je weer helemaal op de hoogte. 1. ‘Aantal is enkelvoud!’ en nog 5 betweterige taalregels die je mag vergeten ‘Aantal is enkelvoud!’ ‘Geen komma voor en!’ Veel aangeleerde […]

0
Door Jan Atsma